مشتری مداری چیست؟+اهمیت آن

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل

 ۸۹ درصد از شرکت ها عمدتاً بر اساس تجربه مشتری با یکدیگر رقابت می کنند، تمرکز بر مشتری هرگز مهمتر از این نبوده است.

مشتری مداری چیست؟

مشتری مداری (Customer Orientation) شیوه‌ای از کسب‌ و کار است که در آن همه اعضای تیم و سازمان تلاش می‌کنند تا مشتری در تمام مراحل خرید، تجربه مثبتی داشته باشد.

مشتری مداری و صمیمیت با مشتری، رضایت و وفاداری مشتری را به همراه دارد و آن زمان است مشتری کسب و کار شما به اطرافیان خود توصیه می‌کند.

تمرکز مشتری چیست؟

کسب و کارهای مشتری مدار بر اساس نیازهای مشتریان ساخته می شوند.تمرکز مشتری به این معنا است که چگونه هر تعاملی به مشتری کمک می کند، و نه به کسب و کار شما.

اهمیت تمرکز بر مشتری:

تمرکز بر مشتری پایه و اساس وفاداری مشتری است زیرا این قول شما به مشتریان است که آنها را در اولویت قرار دهید. و طبق گزارش Zendesk Customer Experience Trends Report در سال ۲۰۲۰، ۷۴ درصد از مشتریان نسبت به یک شرکت خاص احساس وفاداری می کنند، و ۵۲ درصد گزارش کرده اند که برای خرید از برند های مورد علاقه خود تلاش می کنند. 

چند نمونه از سازمان مشتری مدار کدامند؟

غول فست فود؛ مک دونالد به این شهرت دارد که به خواسته های مشتریان گوش می دهد و به آن پاسخ می دهد. رستوران‌های زنجیره‌ای پس از بازخورد در رسانه‌های اجتماعی و از طریق نظرسنجی‌های آنلاین، یک «صبحانه تمام روز» را معرفی کردند و از طریق نظرسنجی‌های آنلاین نشان دادند که علاقه گسترده‌ای به اقلام صبحانه در تمام طول روز وجود دارد. این شرکت همچنان به یک ذهنیت متمرکز بر مشتری اجازه می‌دهد تا نوآوری در فروشگاه را راهنمایی کند، کیوسک‌هایی با سفارش آسان برای کاهش زمان انتظار، و همکاری با سرویس تحویل Uber Eats.

چگونه یک فرهنگ مشتری محور ایجاد می کنید؟

۱. در ابتدا باید این اطمینان را ایجاد کنید که شما مشتریان و نیازهای آنها را درک می کنید.

۲. ۷۳ درصد از مشتریان انتظار دارند که شرکت ها نیازها و انتظارات آنها را درک کنند، اما تنها ۵۱ درصد معتقدند که شرکت ها به طور کلی درک می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *