برندینگ و یا همان برندسازی چیست؟

شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
شکل
branding

فرهنگ لغت کمبریج برندسازی را اینگونه تعریف می کند: «تمام کارهایی که یک شرکت برای طرح یا نماد خاص به منظور تبلیغ محصولات و خدماتش انجام می دهد»

برای بسیاری، چه متخصصان و چه غیر متخصصان، برندسازی هنوز فقط به هویت بصری مربوط می شود؛ نام، لوگو، طراحی، بسته بندی و غیره.

چرا نام تجاری اهمیت زیادی دارد؟

نام تجاری مهم است زیرا نه تنها چیزی است که تأثیر به یاد ماندنی را در مصرف کنندگان ایجاد می کند، بلکه به مشتریان شما اجازه می دهد تا بدانند از شرکت شما چه انتظاری دارند.

این راهی است برای متمایز کردن خود از رقبا و روشن کردن آنچه پیشنهاد می کنید که شما را انتخاب بهتری می کند. نام تجاری شما به گونه ای ساخته شده است که نشان دهنده واقعی شخصیت شما به عنوان یک کسب و کار باشد، و اینکه چگونه می خواهید درک شوید.

branding

برندسازی چیست؟

برند سازی شامل چندین مرحله می شود که به اختصار توضیح می دهیم.

  • فرآیند دائمی:فرآیند برند سازی، دائمی و همیشگی است.بازارها و کسب و کارها دائماً در حال تغییر هستند و برند باید تکامل یابد تا همگام شود.
  • دارایی ها و اقدامات انباشته: موقعیت‌یابی شما باید به دارایی‌ها (مانند هویت بصری، محتوا، محصولات، تبلیغات) و اقداماتی (مانند خدمات، پشتیبانی مشتری، روابط انسانی، تجربیات) تبدیل شود که آن را در ذهن سهامداران شما ایجاد کند و به آرامی این درک را ایجاد کند.
  •  درک یک برند: همچنین به عنوان شهرت شناخته می شود. این ارتباطی است که یک فرد (مشتری یا غیر مشتری) در مورد برند شما در ذهن خود دارد. این ادراک نتیجه فرآیند برندسازی (یا فقدان آن) است.

چرا برندسازی مهم است؟

نام تجاری به دلیل تأثیر کلی که بر شرکت شما می گذارد برای یک تجارت کاملاً حیاتی است. برندسازی می‌تواند نحوه درک مردم از برند شما را تغییر دهد، می‌تواند کسب‌وکار جدید را هدایت کند و ارزش برند را افزایش دهد – اما اگر اشتباه انجام شود یا اصلاً انجام نشود، می‌تواند عکس آن را نیز انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *